Jesu li zadaci iz matematike na natjecanjima za osnovnu školu u RH preteški ? -Od Školskog natjecanja do JBMO-


Sažetak:

Analizom riješenosti zadataka na svim razinama natjecanja proteklih godina u Republici Hrvatskoj, a konkretno ću se osvrnuti na školsku godinu 2018./2019., lako je detektirati one zadatke koje su učenici manje uspješno riješili. Poseban osvrt sigurno zaslužuje Županijsko natjecanje. Mnogi će se mentori složiti da su ti zadaci preteški i da učenici zbog toga odustaju od natjecanja iz matematike. Je li to doista tako ili postoje i drugi razlozi zbog kojih učenicima ponestaje motivacije? Ponestaje li zaista motivacije onima najuspješnijima?! S druge strane, što takve učenike očekuje na Međunarodnim natjecanjima i kako se za natjecanja pripremaju njihovi vršnjaci izvan granica RH? Jednako tako, je li važna i motivacija učitelja za rad s tako izrazito nadarenim učenicima? Jesu li mentori spremni na izazove koje pred njih stavlja nadareni „osmaš“ tijekom priprema npr. za Juniorsku balkansku matematičku olimpijadu? Trebamo li spustiti razinu očekivanja od naših učenika ili dopuniti razine natjecanja koje smo tijekom godina izgubili? Brojna pitanja traže odgovor, ali i suglasje svih mentora kako bismo zajedno s Državnim povjerenstvom uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje i Ministarstva znanosti i obrazovanja sustav natjecanja unaprijedili i uskladili s očekivanjima učenika i mentora, ali i s međunarodnom razinom u kojoj Republika Hrvatska već odavno u kontinuitetu ima zapažene rezultate.

Ključne riječi:
razine i vrste natjecanja, uspjeh učenika na natjecanjima, kontinuirani rad i angažman mentora
Autori:
Ana Ostojić
Jesu li zadaci iz matematike na natjecanjima za osnovnu školu u RH preteški ? -Od Školskog natjecanja do JBMO- 3,2MB